Monday, June 14, 2010

Panduan Hidup Bujang: Jawapan Persoalan Mutlak

Mentang-mentang la aku hidup bujang, ramai la pembiak-pembiak yang tanya aku bila nak kahwin la, bila nak beranak la. Seolah-olah satu-satunya tujuan aku hidup dalam dunia adalah untuk menyamar virus.

Di sini, aku senaraikan jawapan-jawapan yang aku dapati mustajab dalam menangani soalan-soalan daripada pukimak-pukimak tersebut.

1. Kalau member sama baya umur tanya, "Ko bila nak kahwin?"

Jawapan: Ko bila nak cerai?

Kawan: Eh, apasal?

Jawapan: Aku stim kat bini ko la. Rupa macam lembu campur babi.


2. Kalau makcik gatal tanya, "Ko bila nak kahwin?"

Jawapan: Apasal biji kelentit makcik gatal sangat?

Makcik Gatal Biji Kelentit: Apa kau kata?

Jawapan: BIJI KELENTIT MAKCIK! APA PASAL! GATAL?! Ya Allah, pekak dah orang tua ni.


Semua jenis keadaan boleh diselesaokan dengan dua jenis jawapan di atas. Sekian. AKu masih demam, nak minum ubat batuk.