Sunday, May 2, 2010

Urut Kepala

Lepas aku interview orang tadi, aku pergi la ke rumah urut.

Urut punya urut, sampai la ke 15 minit terakhir.

"Bang, nak urut apa lagi?"

"Urut kepala la."

Dia terus selak tuala.

"Woi! Woi! Bukan kepala tu la. Kepala betul, bukan kepala bana."

Dia sengih-sengih, macam kelapa kena tebuk T-Rex. Muka buruk macam tu pun ada hati nak lancapkan aku ke?

AKu memang suka kena urut kepala. Kepala betul, ya. Dalam kepala aku ni, ada macam-macam senario main, macam dalam pilem. Kalau gini, gitu. Kalau gitu, gini. Jadi, kalau kena urut, memang best.

Aku menyampah tukang urut ni, bila aku pilih yang tak lawa langsung.

Aku biasa pilih yang muka macam kerbau kena penyek dinosaur, pasal logik aku adalah: Kalau kau tukang urut, pastu hodoh macam kambing, mestilah ko terer mengurut, kan? Pasal rupa takde, skill patut ada lah.

Contoh: Peter Crouch.


Peter Crouch: Pemain bolasepak paling hodoh dalam sejarah.

Tapi, Peter Crouch, skill pun tarak.

Anyway, ada sekali tu, aku pergi rumah urut. AKu pilih yang rupa paling Peter Crouch sekali.

Ingat power la.

Laaaa. Dia tak urut pun. Dia main sapu minyak kat bontot je. Pastu tanya, nak lancap tak? Pukimak betul.

Terpaksa la aku cari rumah urut berdekatan yang ada kasi rub down pakai tuala basah. Kalau tak, berlengas la aku, dengan minyak celah kangkang.