Tuesday, February 10, 2009

Mata Syaitan

Kalau aku tau la, memaki Perasan Rakyat ni akan menarik banyak respon, aku takkan kutuk Pak Lah dulu.

Menyesal aku maki orang tua tu. Buat habis air liur je. Nak kena ISA, tak kena-kena jugak. Baik aku maki Perasan Rakyat.

Kat blog Rocky dan website-website lain, beratus-ratus komen dari Perasan Rakyat tengah ada. Cuma sekarang senyap sikit. Sibuk berdemo agaknya. Takpun, dah malu sendiri.

Inilah situasi yang aku cakap dalam masukan Bahasa Inggeris aku di bawah. Bila rakyat Malaysia sedar dari mimpi Perasan mereka.

Adakah kau bermimpi ngeri? Ko mengigau la beb.

Perasan Rakyat ada yang mengatakan mereka berjuang demi undang-undang dan Perlembagaan.

Demi UNDANG-UNDANG. Undang-undang kepala bapak kau, baring tengah jalan, baling-baling batu itu semua? Pantat mak kau.

Kalau berkumpul lebih dari lima orang tak tentu pasal, bukan ke melanggar undang-undang itu semua?

Demi menegakkan undang-undang yang dia HARAP ada, diorang akan melanggar undang-undang yang sedia ada.

Aku pun pernah langgar undang-undang. Perasan Rakyat pun pernah langgar undang-undang. Jadi, jangan la cakap macam dah best sangat, dia sajalah yang mempertahankan undang-undang di Malaysia.

Kultus personaliti Perasan Rakyat memang dahsyat. Bagi aku, golongan ini lagi bahaya dari fanatik agama. Sebab bunyinya macam fanatik agama, tapi yang disanjung itu ahli-ahli politik.

Aku sebenarnya bukan bercakap dengan orang Perasan Rakyat. AKu bercakap, sebetulnya, dengan orang neutral macam aku.

Percaya atau tidak, aku neutral. Dulu aku bantai BN. Dah bosan dah pun. Sekarang musim memburu Perasan Rakyat. Esok tak tau lagi.

Dan ramai lagi orang neutral kat luar sana. Bila dia tengok perangai orang Perasan ni, apalah tanggapan mereka agaknya?

Reaksi penyokong Perasan Rakyat sama macam reaksi Nizar. Terlompat-lompat macam kera kena belacan. Tak relaks langsung.

Nilah dia orang yang nak memerintah. Nilah dia perwira-perwira harapan bangsa. Hebat sangat la tu. Maksum sangat la tu. Pandainya. Angkuhnya.

Adakah kau bermimpi ngeri?