Thursday, November 20, 2008

Teratai Merah Terlantar di Luar Pagar

Hari ni, aku bangun dengan keinginan untuk bawak keluar parang dan bunuh orang.

Rasa macam palat.

Jadi, aku meminimumkan interaksi dengan manusia.

Aku hanya buat kerja aku.

Kalau ada yang terjerit-jerit pinta perhatian, pasal muka tak cukup lawa, aku pekakkan telinga.

Tak sedar pun kehadiran orang lain.

Makan tengahari pun, aku beli roti dengan air je.

Aku memang anti-sosial hari ni. Sesapa yang buat taik, aku bunuh kang.

Mujur pasal aku tak peduli, umat manusia masih selamat.

Mujur aku pernah baca komik Buddha.

Fokus. Kerja aku siap sejam sebelum masanya.

Aku uruskan beberapa benda lain.

Kemudian, cukup masa, aku berambus.

Tanggungjawab aku dah sempurna. Apa nak kecoh?

Lepas itu, aku ke Bangsar. Nak angkat miasma ni.

Aku bukan budak emo yang gay.

Takde masa nak layan perasaan.

Aku ke sini pun, demi tugas. Chewah!

Macam askar la. Askar Jerman.

Banyak benda aku buat, behind the scenes. Di sebalik tabir. Orang tak nampak.

Aku kisah apa? Pukimak mak bapak kau la.