Thursday, August 7, 2008

Semusim di Syurga: Menyusuri Misteri Mexico

Aku masih mengalami cirit-birit ringan. Aku terpaksa bangun dari percubaan aku untuk tidur dan duduk di primum mobile. Sambil duduk di sana, aku terkenangkan perbualan yang pernah aku dengari. Dan kadang-kadang sertai.

Bodoh: Ko tau?

Aku: Kembaaaaaaang-

B: Apadia?

Aku: Takde apa-apa. Apa yang aku tau?

B: Aku suka makan makanan Sepanyol.

Aku: Kembaaaaaaaang-

B: Aku suka makan Fas-Jees-Tas.

Aku: Oh?

B: Ye, pasal aku feeling-feeling ala-ala Sepanyol.

Aku: Yeke? Aku pun. Aku suka makan Vas-Gees-Nas.

B: Kat mana ko selalu makan? Tak nampak pun kat SATU-SATUNYA RESTORAN MAKANAN SEPANYOL KAT MALAYSIA?

Aku: Pasal ko bodoh. Aku makan Vas-Gees-Nas kat Siam je.

B: Oooh. AKu bodoh rupanya. Best ke kat Siam? Murah ke Vas-Gees-Nas kat sana?

Aku: Murah jugak la. Ada la dalam 150 untuk Vas-Gees-Nas berkualiti.

B: Wah! Gila mahal. Fas-Jees-Tas aku dalam RM20 je.

Aku: Malaysia lagi mahal. Dalam RM300. Tapi kalau ko pergi Brickfields, dan kalau kau sanggup (aku tak sanggup) ada la dalam RM30 untuk Vas-Gees-Nas. Kalau kat Petaling Street, RM6.

B: Ha? RM6?

Aku: Ha-ah. Mamat angkut guni masuk lori je sanggup makan Vas-Gees-Nas kat situ. Sebab tu jual murah.

B: Ooo.

AKu: Ko suka makanan Arab?

B: Suka jugak.

Aku: Kat Phuket, ada hidangan ni - Al-Farajun Ghunnah.

B: Amende tu?

Aku: Dia ada berdengung sikit.

B:...

Aku: ...

B: Ko tipu aku, eeeeeeee?

Aku: KEMBAAAAAAAAAAAAAAAAAANG CIPAP AKU MENDENGARNYA.