Saturday, May 3, 2008

Semusim di Syurga: Hari Buruh

Edited: buang yang burit, ambil yang jernih

Dua hari lepas, aku masuk balik opis pukul 10 malam. Tunggu orang habis kerja sampai pukul 2.30 pagi. Lepas tu aku sambung kerja aku, based on diorang punya kerja sampai pukul 5.30 pagi. Lepas tu aku balik.

Pukul 10 pagi, aku dapat phone call. Suruh datang opis. Aku pergi. Pukul 1.30 tengahari, aku pergi Desa Sri Hartamas pulak pasal ada kerja kat situ. Abis pukul 4.

Lepas tu, aku pergi pulak meeting pukul 5. Lepas tu, aku balik opis pasal nak buat benda untuk pukul 9.30 malam punya.

Masa dalam cab, aku asyik nanyi lagu Hari Buruh.

Hari BURUH!

Hari yaaaaaang BUSY!

Hari BURUH!

Tak tidooooo LAGI!

Bla bla bla bla bla - Le-TIH weeeeeiiiiii!!!

Aku balik pukul 10.30 malam.

Memang Hari Buruh gila babi anak anjing betul.

Tapi hasilnya? Akulah makhluk paling sempurna ciptaan Tuhan. Aku sekarang kat Kelab Tekan Kebangsaan, tengah minum Jaka Denial - minuman orang Jawa. Walaupun aku Bugis-Arab-Cina.

Esok aku ada appointment dengan dentist pukul 11 pagi. Lepas tu terus ke projek aku nak jadi Conan the Librarian. Lepas tu ada assignment malam.

Kalau ada sesapa cari aku, suruh diorang print kan apa yang aku tulis ni, gulung ketat-ketat, lepas tu sumbat dalam jubur taik.